
Regulamin sklepu internetowego – www.yosacandle.pl
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep Internetowy jest prowadzony przez: Magdalenę Baumgardt prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Yosa Candle Magdalena Baumagardt, ul. Upalna 90/10, 15-668 Białystok, NIP: 5423508079, REGON: 543343113 (dalej: Sprzedawca).
2. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w Regulaminie Sklepu Internetowego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Usługodawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji, usuwania i poprawiania.
§ 2 DEFINICJE
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje zamówienia w ramach Sklepu.
Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.yosacandle.pl
Sprzedawca – Magdalena Baumgardt, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Yosa Candle Magdalena Baumgardt, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), adres wykonywania działalności: ul. Upalna 90/10, 15-668 Białystok, NIP: 5423508079, e-mail: biuro@yosacandle.pl.
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru zawierana lub zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego www.yosacandle.pl
Towar – produkt prezentowany w Sklepie Internetowym będący przedmiotem Umowy sprzedaży.
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
§ 3 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
Adres sprzedawcy: ul. Upalna 90/10, 15-668 Białystok
Adres do zwrotów: ul. Upalna 90/10, 15-668 Białystok
Adres e-mail: biuro@yosacandle.pl
Telefon: +48 519 837 417
§ 4 WYMAGANIA TECHNICZNE
- Dostęp do urządzenia podłączonego do sieci Internet z przeglądarką internetową obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
- Posiadanie aktywnego adresu e-mail.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia przerwy technicznej
w działaniu Sklepu Internetowego w celu konserwacji, aktualizacji oprogramowania lub innych niezbędnych prac. W takim przypadku Klienci `zostaną niezwłocznie poinformowani poprzez zamieszczenie komunikatu na stronie Sklepu. - Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w pracy oraz inne zakłócenia
w działaniu Sklepu internetowego, spowodowane poprzez osoby trzecie lub siłę wyższą. Sprzedawca również nie ponosi odpowiedzialności w przypadku wystąpienia niekompatybilności z warunkami technicznymi po stronie Klienta.
§ 5 ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
- Po wybraniu produktu, Klient dodaje go do koszyka, chcąc dokonać zakupu musi wybrać formę płatności, sposób dostawy, a także uzupełnić wymagane dane osobowe w formularzu zamówienia.
- Klient ma prawo założyć konto lub dokonywać zakupów bez rejestracji. Kupujący może w każdym momencie, zrezygnować z konta, nie ponosząc żadnych kosztów.
- Ceny wszystkich oferowanych przez Sklep towarów są cenami brutto (zawierają
podatek VAT) oraz są wyrażone w złotych polskich. Odstępstwa od zasady waluty polskiej są wyraźnie zaznaczone. - W momencie złożenia zamówienia przez Klienta, zawarta zostaje Umowa między Kupującym a Sprzedającym.
- Ceny widniejące na stronie internetowej sklepu www.yosacandle.pl, jak również opisy towarów stanowią jedynie informację handlową, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Charakter wiążący – na potrzeby zawarcia konkretnej umowy – zyskują one dopiero z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedającego.
- Sprzedawca używa w Sklepie internetowym www.yosacandle.pl kodów rabatowych upoważniających do zakupów towarów z rabatem zamieszczonym na kuponie. Kody rabatowe nie podlegają zamianie na równowartość pieniężną.
- Do złożenia zamówienia w sklepie internetowym www.yosacandle.pl konieczna jest akceptacja niniejszego Regulaminu.
- Strona Sklepu internetowego www.yosacandle.pl posiada certyfikat SSL – bezpieczny protokół szyfrowania komunikacji.
§ 6 WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
- Zamówienia w sklepie internetowym www.yosacandle.pl można dokonywać poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza dostępnego na Stronie Sklepu.
- Klient podczas składania zamówienia jest zobowiązany do podania prawidłowych danych osobowych: imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, adresu e-mail oraz telefonu komórkowego.
- Po otrzymaniu zamówienia, Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie informuje o przyjęciu Zamówienia do realizacji. Potwierdzenie zamówienie odbywa się poprzez przesłanie przez Sprzedającego do Klienta odpowiedniej wiadomości mailowej na adres podany w formularzu zamówienia. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedającego, umowa uważana jest za zawartą.
- Udostępnienie oraz utrwalenie treści umowy sprzedaży następuje poprzez udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego, przesłanie stosownej informacji na adres mailowy Klienta podany przy składaniu zamówienia, o którym jest mowa w poprzednim punkcie Regulaminu.
- Dokonywanie Zamówień w Sklepie internetowym www.yosacandle.pl jest możliwe 24 godziny na dobę przez wszystkie dni w roku.
§ 7 PERSONALIZACJA ŚWIEC SOJOWYCH
- Klient ma prawo wybrać kolor, zapach oraz wzór świecy z dostępnych opcji.
- Personalizacja może obejmować również dodanie napisu lub logo na powierzchni świecy.
- Zamówienie personalizowanej świecy musi zostać złożone z odpowiednim wyprzedzeniem, aby umożliwić czas na produkcję. Przyblizony czas realizacji od 2 do 3 tygodni od momentu złożenia zamówienia.
- Ze względu na indywidualny charakter personalizacji, świeca personalizowana nie podlega zwrotowi ani wymianie.
- Producent nie ponosi odpowiedzialności za błędy ortograficzne lub inaczej nieprawidłowo wykonaną personalizację, jeśli błąd wynika z nieprawidłowo podanych przez klienta informacji.
- Producent zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania personalizacji w przypadku, gdy jej treść lub wzór jest sprzeczny z obowiązującymi przepisami lub normami moralnymi.
- W przypadku pytań lub niejasności dotyczących personalizacji, klient powinien skontaktować się z producentem przed złożeniem zamówienia.
- Sposób realizacji zamówienia – wszystkie kroki jakie należy podjąć, aby złożyć zamówienie na personalizowaną świecę, zawarte są w ofercie.
- Dane gromadzone w celu spersonalizowania świecy, są wykorzystane tylko do wydruku etykiety. Pozostałe informacje odnośnie „Polityki Prywatności” znajdują się pod linkiem: https://yosacandle.pl/polityka-prywatnosci
§ 8 SPOSÓB PŁATNOŚCI ORAZ TERMIN PŁATNOŚCI
- W sklepie www.yosacandle.pl istnieje możliwość płatności w jeden z następujących sposobów:
- przelew na konto bankowe Sprzedawcy, nr konta 62 1140 2004 0000 3402 8625 0998
- za pośrednictwem usług płatniczych PayU.
- Po złożeniu zamówienia, Klient otrzymuje drogą poczty elektronicznej (e-mail) numer rachunku bankowego, na który należy przelać właściwą kwotę. Z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym sklepu Yosa Candle zamówienie jest przekazywane do realizacji.
- Klient jest obowiązany do dokonania płatności za pomocą jednego z wyżej wymienionych sposobów w terminie 2 dni roboczych od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
§ 9 DOSTAWA I ZASADY REALIZACJI ZAMÓWIENIA
- Zamówione towary są dostarczane wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i odbywa się pod adresem wskazanym przez Klienta w formularzu zamówienia.
- Czas wysyłki towarów jest oznaczony na stronie Sklepu internetowego www.yosacandle.pl i wynosi 48 godzin. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby dostawa towaru nastąpiła w czasie podanym w karcie produktu w sklepie internetowym. W przypadku niemożliwości dostawy towaru w wyżej wymienionym czasie, Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany.
- Dostawa zamówionych Towarów odbywa się za pośrednictwem:
- Kurier InPost
- Kurier DPD
- InPost Paczkomaty
- DPD Punkt PickUP
- W momencie przekazania towaru firmie kurierskiej Klient jest powiadamiany o tym fakcie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres podany
w zamówieniu. - Po przekazaniu spakowanego zamówienia firmie kurierskiej, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za możliwe opóźnienia w dostawie, które wynikają z winy firmy kurierskiej.
- Koszty dostarczenia Towaru, które oprócz ceny za Towar ponosi Klient, są podawane na stronie internetowej Sklepu przy składaniu Zamówienia.
§ 10 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Kupujący będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży w terminie 14 dni od daty wydania mu towaru bez podania przyczyny.
- W przypadku skorzystania z prawa, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, Kupujący powinien poinformować o tym Sprzedającego, składając oświadczenie
o odstąpieniu na formularzu udostępnionym mu przez Sprzedawcę, które może zostać wysłane drogą elektroniczną na adres mailowy sprzedawcy sklep@yosacandle.pl. - W przypadku złożenia przez Klienta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta, oświadczenia o odstąpieniu drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Koszt zwrotu towaru, za wyjątkiem sytuacji, o której mowa w art. 33 (tj. w sytuacji dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta, sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym) i art. 34 ust. 2 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta, ponosi Sprzedawca.
- Kupujący ma obowiązek należycie zabezpieczyć odsyłany towar tak, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie (bezpośredni koszt zwrotu rzeczy – zgodnie z art. 34 ust. 2 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683).
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zobowiązany jest do dokonania zwrotu rzeczy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty, w której odstąpił od umowy.
- Jeżeli dostarczony towar jest niekompletny, bądź nosi ślady użytkowania, wykraczające poza zwykły zarząd rzeczą, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia przesyłki, lub do obniżenia zwracanej kwoty o równowartość towaru uszkodzonego.
- W przypadku odstąpienia od umowy wszystkie dokonane przez Kupującego płatności, w tym koszty dostarczenia, zostaną przekazane na rachunek bankowy Kupującego niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedającego oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od umowy.
- Sprzedawca oświadcza, iż zwrot płatności, o którym mowa w punkcie wyżej Regulaminu zostanie zrealizowany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący. Sprzedawca w porozumieniu ze Kupującym, może ustalić inny sposób zwrotu, który nie będzie wiązał się z koniecznością poniesienia przez Kupującego dodatkowych kosztów.
- Zawierając umowę Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta potwierdza, iż zapoznał się z treścią niniejszego regulaminu, w tym potwierdza, iż został zawiadomiony o prawie odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży w terminie 14 dni od daty wydania mu towaru.
§ 11 REKLAMACJE
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta, z tytułu niezgodności Produktu z Umową są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz poniższymi postanowieniami Regulaminu.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć produkt bez wad.
- W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych, powstałych podczas dostawy lub w przypadku skierowania reklamacji do Sprzedającego, Kupujący powinien przesłać informację poprzez e-mail na adres yosacandle@gmail.com. W zgłoszeniu zaleca się wskazać wadę, jaką zdaniem Klienta towar posiada, oraz jeżeli jest to możliwe – udokumentować rzeczoną wadę, datę wystąpienia wady, żądanie sposobu doprowadzenia do zgodności towaru z umową zgodnie z art. 560 i nast. Kodeksu cywilnego oraz podanie danych kontaktowych. Powyższe wymogi mają charakter zaleceń, ich brak nie ma wpływu na skuteczność reklamacji.
- Sprzedawca w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia ustosunkuje się do zgłoszenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
- http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
- http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
- http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Klient będący Konsumentem posiada w szczególności (lecz nie wyłącznie) następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r., poz. 1668 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej. (Dz.U. z 2017 r. poz. 1356).
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r., poz. 1668 ze zm.), z wnioskiem o pozasądowe rozwiązanie sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- Klient może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi także źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i Konsumentami.
§ 12 DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca.
- Zasady ochrony danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności sklepu internetowego Yosa Candle, dostępnego na stronie yosacandle.pl/pl/i/Polityka-prywatnosci/11.
§ 13 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania z ważnych przyczyn zmian w niniejszym Regulaminie. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w odpowiednim terminie wskazanym przez Sprzedawcę, nie krótszym jednak niż 7 dni.
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mieć będą odpowiednie przepisy Kodeku cywilnego oraz ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta.
- Niniejszy Regulamin jest dostępny pod adresem internetowym www.yosacandle.pl/regulamin.
- Umowy ze sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.02.2023.
